وابستگان و پیروان یزید، چه در فکر و چه در عمل، چه در گذشته و چه عصر حاضر.
همه هواداران یزید و عمل کنندگان در آن راه، از دودمان یزید و «آل یزید» محسوب میشوند و مورد لعن خدا و نفرت مردمند.تعبیر «آل یزید» در برخی زیارتنامهها هم آمدهاست، همچون «زیارت عاشورای غیر معروفه» که میخوانیم: «اللهم العن یزید و آل یزید و بنی مروان جمیعا» و همانجاست که: روز عاشورا، روزی است که خشم و لعنت الهی بر یزیدیان و آل زیاد و شمر و عمر سعد، تجدید و نازل میشود: «هذا یوم تجدد فیه النقمة و تنزل فیه اللعنة علی اللعین یزید و علی آل یزید و علی آل زیاد و عمر بن سعد و الشمر».(1) بعلاوه همه کسانی که راضی به گفتار و رفتار یزید باشند و از اولین و آخرین هر کس که از آنان پیروی و تبعیت نموده و با آنان بیعت کرده باشد و آن گروه را مساعدت کرده یا رضایت داشته باشد، مورد لعن قرار گرفتهاند، نیز همه آنان که ماجرای عاشورا را شنیده و به آن راضی شدند، تا روز قیامت، همه آل یزیدند و ملعون خدا و خلق: «اللهم و العن کلمن بلغه ذلک فرضی به من الاولین و الآخرین و الخلایق اجمعین الی یوم الدین».(2)
این لعن و نفرینها نشان دهنده گستردگی جبهه یزیدیان است که همه زمانها و مکانها رافرا میگیرد و هر کس که حامی آن تفکر و مخالف و دشمن اهل بیت باشد و با داشتنماهیتی یزیدی به قلع و قمع مبارزان راه حق و آزادی بپردازد «آل یزید» است.امروز صهیونیستها و عوامل استکبار جهانی از مصادیق روشن «یزیدیان» اند.امام خمینی «ره» شهادت زائران خانه خدا را در «حج خونین» و در کربلای حجاز و قتلگاه حرم،
تکرار فاجعه همان یزیدیان صدر اسلام میداند که شمشیر کفر و نفاق را در لباس دروغین احرام پنهان کرده بودند.(3) و نسبت به جبهه متحد کفر بر ضد انقلاب اسلامی و مسلمانان مظلومایران میفرماید: «… شهدای ما مکرر شهدای کربلا و مخالفان ما مکرر یزید و وابستگان او هستند.»(4)
1) مفاتیح الجنان، زیارت عاشورای غیر معروفه، ص 465.
2) همان، ص 466.
3) صحیفه نور، ج 20، ص 228.
4) همان، ج 9، ص 57.